TT
No.
|
Tên tác giả
Author
|
Tên bài
Tilte
|
Trang
Pages
|
1 |
Nguyen Thanh Nga, Hoang Phuoc Muoi,
Nguyen Y Phung,
Ton Ngoc Tam
|
Building and organizing teaching STEM topic “the potential energy vehicle” (Read the full text article)
Xây dựng và tổ chức dạy học chủ đề STEM “xe thế năng”
|
5-21 |
2 |
Le Hai My Ngan,
Le Luong Vu
|
Flipped clasroom learning and initial application in teaching “Refraction of light” in Physics 11, High School Education (Read the full text article)
Lớp học đảo ngược và bước đầu áp dụng vào giảng dạy “Khúc xạ ánh sáng” Vật lí 11 THPT1
|
22-31 |
3 |
Nguyen Ai Quoc |
An experimental study of the difficulties involved in learning the group concept (Read the full text article)
Một nghiên cứu thực nghiệm về các khó khăn liên quan đến việc học khái niệm nhóm thương
|
32-43 |
4 |
Thai Tran Phuong Thao, Nguyen Ai Quoc |
Research on mistakes of economics and engineering students in learning the total probability (Read the full text article)
Nghiên cứu sai lầm của sinh viên ngành kinh tế và kĩ thuật khi học xác suất đầy đủ
|
44-58 |
5 |
Mai Minh Tien,
Ly Kim Ngan,
Nguyen Thi Kim Ngan, Nguyen Thi Hoa, Nguyen Bao Tho
|
Exploring job satisfaction and employability skills of English-major graduates: Implications for curriculum developers (Read the full text article)
Khảo sát mức độ hài lòng trong công việc và kĩ năng nghề nghiệp của sinh viên tốt nghiệp chuyên ngành tiếng Anh
|
59-69 |
6 |
Cao Thi Xuan My,
Tran Thi Ngoc Lan
|
The changes of manual Alphabets in the world (Read the full text article)
Những biến đổi của các Bảng Chữ cái ngón tay trên thế giới
|
70-81 |
7 |
Pham Thuy Trang |
Measures in developing Home Economic subjects to meet learner at Ho Chi Minh City University of Education (Read the full text article)
Các biện pháp phát triển môn học Nữ công tại Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh theo hướng đáp ứng nhu cầu người học
|
82-88 |
8 |
Phan Thi My Hoa,
Le Viet Duc,
Nguyen Duc Kim Ngan
|
A study on constructing standards for assessing and evaluating practice skills for athletics subject of the Physical Education Faculty (Read the full text article)
Nghiên cứu xây dựng nội dung - Tiêu chuẩn kiểm tra đánh giá kĩ năng thực hành môn Điền kinh chuyên sâu cho sinh viên Khoa Giáo dục Thể chất
|
89-98 |
9 |
Pham Thi Lan Phuong,
Le Thi Thu Lieu
|
Literature review of service quality and student satisfaction from the perspective of quality assurance in higher education (Read the full text article)
Tổng quan tài liệu về chất lượng dịch vụ và sự hài lòng của sinh viên từ quan điểm đảm bảo chất lượng giáo dục đại học
|
99-113 |
10 |
Nguyen Thanh Nhan,
Lu Tung Thanh,
Ho Hong Linh
|
Issues in soft skills development for Vietnamese students in current undergraduate programs (Read the full text article)
Vấn đề phát triển kĩ năng mềm cho sinh viên trong chương trình đào tạo đại học hiện nay
|
114-124 |
11 |
Tran Trung Hieu |
English-Vietnamese bilingual lessons: A necessary approach in 10th grade Biology teaching in High School (Read the full text article)
Bài học song ngữ Anh-Việt: Một hướng tiếp cận cần thiết trong dạy học Sinh học lớp 10 ở trường trung học phổ thông
|
125-139 |
12 |
Hans-Juergen Becker |
Guidelines for Chemistry teacher students - methodological scaffolding for a pupil -orientated context (Read the full text article)
Các hướng dẫn cho sinh viên sư phạm Hóa học - Các bước đệm gợi ý về mặt phương pháp luận cho bối cảnh học tập hướng đến người học
|
140-150 |